3. nov. 2013

5.

Barndommens kverdag

Barndommens kverdag besto av så mangt. 
Skole med lekse, arbeid og lek. 
Vi førsto tidlig at folk hadde det trangt. 
Man hadde oppgava før man la ut på rek.

Når kvelden kom va det leksen sin tur. 
En del va utenat den saken va klar. 
Når ordan ikke ville, då blei man sur, 
førr dagen ette forlangte læraren svar. 

Det va mange ganga at alt stoppa opp. 
Bokstava og linje ligna et bølgenes hav. 
Viljen va med, men tankan sa stopp. 
Konsentrasjonen surra i ett einaste kav.

Arbeid og lek lot seg ofte kombinere. 
Men å passe på tia va ofte ett problem. 
Mange ganga prøvde vi å provosere, 
men måtte følle ett innarbeida system.

Allikevel gikk det førbausanes bra. 
Arbeid blei utført og leksen blei gjort. 
Vi godtok tingan sånn som dem va. 
Minnan e gode i smått som i stort.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar